Duurzaam drukwerk
Duurzaam produceren is hot!
Maar hoe doen we dit eigenlijk? Welke keuzes kunnen u en wij maken om het drukwerk duurzaam te maken? Marc Herberigs van Stichting Stimular vertelt u graag over de zoektocht naar het groener maken van uw drukwerk. Daarbij krijgt u antwoord op de volgende vragen:
- Wat is duurzaam ondernemen?
- Wat zegt een milieukeurmerk of -label?
- Ketenanalyse, welke stappen in de drukwerkketen zijn belangrijk?
- Waar kunt u als klant rekening mee houden om de inkoop van drukwerk te verduurzamen?
We sluiten de sessie graag af met een vraagronde waarbij we het thema: “Wat kunt u doen om uw drukwerk duurzamer te maken?” centraal stellen, daarom nodigen we u van harte uit om uw duurzame vraag mee te nemen.
Doelgroep
De kennissessie “Duurzaam drukwerk“ is geschikt voor marketeers, bestellers en inkopers van drukwerk binnen retailorganisaties, printmanagement bedrijven, drukwerkmakelaars, overheidsinstellingen, etc.
Spreker: Marc Herberigs, Stichting Stimular
Stichting Stimular vertaalt al meer dan 25 jaar de groeiende vraag om duurzaamheid naar praktische instrumenten en werkwijzen voor MKB-bedrijven, brancheverenigingen, overheidsorganisaties en zorgaanbieders. Marc Herberigs is Sustainability Consultant en gespecialiseerd in duurzaamheid binnen o.a. de grafische branche met onderwerpen als sectorstrategie, duurzaam procesontwikkeling en duurzame grondstoffen.
Datum: 14 april
Programma
15.30 uur	Ontvangst
15.45 uur	Welkom en algemene introductie
16.00 uur	Kennissessie
17.15 uur	Buffet
18.00 uur 	Rondleiding drukkerij
19.00 uur	Borrel en afsluiting sessie
aanmelden verplicht

 
                
